Q24 Rent a Car Wypożyczalnia Samochodów
Masz pytania? Zadzwoń!
692380774, 422275050

Hamownia

Pomiary na hamowni to nieodzowny element tuningu. Ich wyniki są często porównywane z innymi samochodami, nierzadko tez decydują o wyborze tunera, jak i określają zadowolenie klienta z przeprowadzonej modyfikacji.

Należy jednak pamiętać że hamownia jest elementem pomiarowym a nie jak niektórzy mylnie interpretują urządzeniem diagnostycznym.

Dlatego też może okazać się, że bardzo duży przyrost mocy po chiptuningu (tak cieszacy własciciela) jest okupiony nadmiernym wysileniem osprzętu np: turbosprężarki.

Sprawdzić to można tylko i wyłącznie za pomocą odpowiednich programów diagnostycznych i tutaj dopiero można określić poprawność modyfikacji

Trzeba też wziąć poprawkę na wyniki z "rolek". Temperatura otoczenia, paliwo, jak i bieg na którym auto jest hamowane maja spory wpływ na wynik, który należy traktować jako ciekawostkę a nie wyrocznie.
Z naszego doświadczenia powiedzieć możemy ze często auta które troszkę słabiej "tuningowały" się na hamowni, na ulicy sa wyraźnie szybsze od tych z "dużymi" cyferkami.
Najważniejsze są przebiegi krzywych mocy i momentu a nie wartości skrajne odnoszące się do mocy maksymalnej.

Hamownia podwoziowa

Bardzo nas rozbawia swoisty wyścig zbrojeń zauważalny w przypadku tanich programów (gotowców) wgrywanych przez nie wykwalifikowany personel. Zazwyczaj obiecywane przyrosty po tych zabiegach przynajmniej na papierze są co najmniej zastanawiające. No ale przecież trzeba być lepszym od konkurencji wiec dodamy pare KM do wyniku mojego rywala....
Pół biedy jeśli tylko wynik jest zawyżony....gorzej jak "tjuner" chce naprawdę za dużo wycisnąć z silnika co często kończy sie dosc poważną awaria....a klient i tak te 5KM by nie poczuł a silnik obciążony został ponad możliwości podzespołów.

Umiar i rozwaga w przypadku tuningowania silników to decydujące parametry jesli auto ma pokonać spory przebieg bezawaryjnie. Co innego gdy buduje się jednostki do sportu. Tam nie liczy sie na długotrwale obciążenie motoru a wynik. Ma być jak najwyższy i koniec kropka.
W naszym portfolio 95% wykresów dotyczy aut które zostały przygotowane do codziennej eksploatacji z bezobsługowością bliska seryjnemu pojazdowi.
Te kilka % to wyczynowe perełki stworzone dla testów, zabawy albo pod konkretne zawody